VI. 1909-es keresztmetszetű korona-vízjel.

A koronának az előző vízjelhez hasonló keresztmetszetű ábrája, amely szintén egész terjedelmében ráfért a turulos rajzú bélyegre és egymástól olyan távolságra ismétlődött, hogy minden bélyegre 1-1 koronaábra juthatott volna.

6 vizjel

Itt is ritka eset, ha teljes korona került a bélyegre, általában két, vagy több ábra részlete jut 1-1 bélyegre. A levél- és hírlapbélyegeken álló, a portóbélyegeken fekvő helyzetben fordul elő, mindkét helyzetben négy-négy állással. A vízjel helyzete minden bélyegen, az állása csak olyan példányokon állapítható meg, amelyeken a korona keresztje rajta van. A vízjel gyártási alapállása heraldikailag helyes volt.

A vízjelhelyzet és vízjelállás:

koronaallas

  • A 1: álló korona, balra dűlő kereszttel
  • A 2: álló korona, jobbra dűlő kereszttel
  • A 3: fejen álló korona, balra dűlő kereszttel
  • A 4: fejen álló korona, jobbra dűlő kereszttel
  • B 1: balra fekvő korona, balra dűlő kereszttel
  • B 2: balra fekvő korona, jobbra dűlő kereszttel
  • B 3: jobbra fekvő korona, balra dűlő kereszttel
  • B 4: jobbra fekvő korona, jobbra dűlő kereszttel.

A vízjel előfordulása:

1909. Turulos, 1909. Hírlapbélyeg, 1909. Zöldportó

A V-ös és VI-os vízjelek megkülönböztetése:

4 5 vizjel

  1. Korona keresztjének dőlése. V. vízjelnél kb. 30 fok vagy annál kevesebb, VI. vízjelnél minidg kb. 50 fok
  2. A kereszt talpa az V. vízjelnél elmosódott kör alakú folt. A VI. vízjelnél általában szabályos kör
  3. A korona felső vonalának ívessége az V. vízjelnél általában íves, míg a VI. vízjelnél általában szögeletes.
  4. A homlokpánt szélső osztásainak szélességes az V. vyzjelnél többnyire egyforma, míg a VI. vízjelnél a belsők többnyire keskenyebbek.